Čo potrebujeme v domácom priestore na prácu a štúdium

20.10.2022

Domov je miesto, ktoré v 21. storočí radikálne zmenilo svoj imidž a účel. Donedávna sa stotožňovala s rodinou, voľným časom a relaxom. Dnes sa mnohé naše domy menia na skutočné riadiace stredisko. Slúži ako kancelária, škola, ateliér a zrejme aj niekoľko ďalších inštitúcií.

Zmeny, ktoré sa dejú v našom každodennom živote, nás nútia reorganizovať náš domáci priestor. V súčasnosti je ťažké predstaviť si funkčný byt bez ergonomickej pracovnej a študijnej zóny.

Ak hľadáte inšpiráciu alebo osvedčený nápad, ako si zariadiť kancelársky priestor vo svojom vlastnom dome, pozrite si naše návrhy. Pripravili sme niekoľko najzaujímavejších riešení, ktoré vám túto úlohu uľahčia. Navrhneme, aký nábytok, príslušenstvo a doplnky zorganizujú domácu kanceláriu a zlepšia pohodlie pri práci.

 

Kancelárske stoličky- Merkury Market

 


V tomto článku:

1. Domáca kancelária – oplatí sa nájsť to správne miesto!

2. Pohodlný stôl je najdôležitejším prvkom domácej kancelárie!

3. Aký by mal byť dobrý pracovný stôl?

4. Pohodlná stolička alebo kreslo, ktoré dokonale zariadi vašu domácu pracovňu!

5. Regály, komody, vitríny - aby ste mali všetky veci na dosah ruky!

6. Za domácu kanceláriu nemusíte míňať majland!



 

Domáca kancelária – oplatí sa nájsť to správne miesto!

Ako sa ukazuje, usporiadanie interiéru pracovne a študovne nie je naším najväčším problémom. Často je pre nás najťažšie nájsť vhodné miesto, najmä ak sme majiteľmi malého bytu v paneláku a nevieme si zariadiť kanceláriu v samostatnej miestnosti. Ani v takejto situácii sa neoplatí nechať sa odradiť. Každé riešenie je potrebné dôkladne zvážiť a aspoň časť miestnosti vyčleniť do pracovnej a študijnej zóny.

Samozrejme, ak je to možné, môže byť v samostatnej miestnosti. Nie je to však prvok potrebný na vytvorenie ideálneho pracovného priestoru prispôsobeného našim potrebám. Môže sa ukázať, že časť obývačky, nezastavaného skladu či šatne dokonale zapadne do dizajnu domácej pracovne a s trochou fantázie a kreativity v nej vytvoríte osobitý pracovný priestor.

Niektorí ľudia sú veľmi úspešní pri organizovaní priestoru na prácu a štúdium v ​​detskej izbe, jedálni a dokonca aj pri kuchynskom stole! Samozrejme, všetko závisí od toho, aké kompromisy a ústupky sme schopní urobiť pri hľadaní pôsobiska, najmä v malom byte.

Domácu kanceláriu môže oddeliť prelamovaná knižnica, dekoratívna zástena alebo bujné rastliny vo vysokých kvetináčoch. Keď je pracovná plocha pri stene, oplatí sa využiť aj jej potenciál – natrieť ju tabuľovou farbou, pripevniť praktické police alebo závesné organizéry.

 

Špecialista radí!

Pri zariaďovaní kancelárie nezabúdajte, že domov by mal byť spojený predovšetkým s pokojom a oddychom. Označenie jednej kancelárskej zóny je dôležitou úlohou. Bez nej bude každé miesto spojené len s prácou.

 

Pohodlný stôl je najdôležitejším prvkom domácej kancelárie!

Ameriku asi neobjavíme tvrdením, že najdôležitejším kusom nábytku v akejkoľvek oblasti práce a štúdia je ergonomický stôl. Vedci tvrdia, že kus nábytku, ktorý ideálne vyhovuje našim potrebám, môže urobiť prácu s ním skutočným potešením a poskytnúť nám uspokojenie. A ak áno, oplatí sa trochu potrápiť a nájsť ten najlepší, funkčný kus nábytku.

 

Nábytok do kancelárie- Merkury Market

 

Aký by mal byť dobrý pracovný stôl?

V prvom rade dostatočne veľký. V bežnom živote sa môže stať, že ho budú musieť používať dvaja ľudia súčasne. Vďaka dlhej a širokej doske stola si každý užívateľ nájde dostatok miesta pre seba. Obojstranné písacie stoly alebo veľké stoly štylizované ako písacie stoly sú skutočným hitom posledných rokov. Možnosť rozvoja dvoch protiľahlých strán je dizajnovým aj praktickým riešením.

Veľká stolová doska má ešte jednu výhodu, umožňuje nájsť miesto pre ďalší monitor, ktorý je v dnešnej dobe základným prvkom práce doma. Ergonomický písací stôl je tiež kus nábytku vybavený skrinkami, schovkami alebo praktickými kontajnermi na uloženie najdôležitejších kancelárskych potrieb.

Výrobcovia moderného kancelárskeho nábytku sa predbiehajú v kreativite a stále hľadajú riešenia, ktoré by zlepšili kvalitu práce a učenia v domácej kancelárii.

Za zmienku tu stoja napríklad skrýše pod otvorenou doskou alebo nadstavce s početnými policami, organizérmi či korkovou tabuľou. Nezáleží na tom, či do domácej pracovne pridelíme celú miestnosť alebo len jej časť. Na čom skutočne záleží, je vybavenie a organizácia.

Ak nemáme možnosť zorganizovať si prácu v samostatnej miestnosti, oplatí sa investovať aspoň do pohodlného písacieho stola, ktorý bude stáť v obývačke alebo v spálni – čo najbližšie pri okne.

 

Pohodlná stolička alebo kreslo, ktoré dokonale zariadi vašu domácu pracovňu!

Pracovný stôl, aj keď je dôležitý, nie je jediným prvkom, ktorý tvorí pohodlnú domácu kanceláriu. Rovnako dôležitá je stolička alebo kancelárska stolička. Tento, ideálne prispôsobený nášmu veku, výške a spôsobu práce, bude nielen dokonalým doplnkom kancelárskych priestorov, ale hlavne nám zabezpečí pohodlie pri práci a správne držanie tela.

Sedadlo by malo byť pohodlné a správne profilované. Je dobré, ak má polohovateľnú opierku chrbta, podrúčky a opierku hlavy. Niektoré novšie modely disponujú aj výsuvnou opierkou nôh, ktorá vám umožní pohodlne si oddýchnuť počas prestávky v práci.

Ergonomická kancelárska stolička vám uľahčí prácu na diaľku alebo štúdium. Tu stojí za zmienku, že komfort práce zvyšuje našu efektivitu. Oplatí sa investovať do dobrej sedačky a užiť si pohodlie pri vykonávaných úlohách.

 

Kancelárske stoly- Merkury Market

 

Regály, komody, vitríny - aby ste mali všetky veci na dosah ruky!

Štandardnou výbavou každej kancelárie vrátane domácej sú priestranné skrine, komody a police potrebné na uloženie dokumentácie. Oplatí sa nájsť si aspoň kúsok miesta a dať doň jeden kus nábytku na uskladnenie všetkých kancelárskych potrieb.

Kancelárske komody sú perfektným nábytkom pre organizáciu priestoru na pracovisku. Umožňujú funkčné usporiadanie a ukladanie dôležitých dokumentov. Tam, kde je potrebné v kancelárii oddeliť priestor na knihy, sa oplatí nainštalovať funkčný regál alebo vitrínu.

 

Špecialista radí!

Nezabudnite, že nábytok použitý na usporiadanie domácej kancelárie musí byť funkčný, rovnako dôležité je, aby dokonale zapadol do štýlu interiéru.

 

Za domácu kanceláriu nemusíte míňať majland!

Nie je potrebné míňať peniaze na rozpočet domácej kancelárie. Tu stojí za to zapnúť kreatívne myslenie a hľadať predmety, ktoré môžu vykonávať niekoľko funkcií. Príkladom toho sú police visiace na stenách, na ktoré môžete nielen odložiť svoje obľúbené knihy, ale časť priestoru môžete venovať dôležitým dokumentom alebo veciam potrebným v práci.

Prečo sa oplatí domácu kanceláriu dobre naplánovať a zariadiť?

Oplatí sa zariadiť si špeciálny priestor na prácu doma? Áno, samozrejme!

  1. Vďaka tomu si udržíme správne držanie tela – je to pre našu chrbticu oveľa zdravšie ako sedieť s notebookom na kolenách alebo ležať s ním na gauči.

  2. Bude sa nám ľahšie pracovať sústredene.

  3. Rodičia školopovinných detí budú mať funkčné miesto na učenie.

 


 

Inšpirujte sa!!!

 

Aký stôl pre hráča sa oplatí zvoliť?


Skriňa v štýle podkrovia so zrkadlom


Ako zariadiť domácu kanceláriu? Praktické tipy na usporiadanie domácej kancelárie so sériou nábytku Lofter

Späť