VOP

Všeobecné obchodné podmienky a reklamačný poriadok internetového obchodu MERKURY MARKET – platné odo dňa 23.01.2024

Údaje predávajúceho:

Obchodné meno: MERKURY SHOP s.r.o.

Sídlo: Duklianska 11, 080 01 Prešov

IČO: 51 231 735

DIČ: 2120642953

IČ DPH: SK7120001482

 

Registrácia: Obchodný register Okresného súdu Prešov, 

oddiel: Sro, vložka č.: 35815/P

Infolinka e-shop: 051 22 11 130, 051 22 11 131; 

Odstúpenia od zmluvy, zrušenie objednávok: 

Reklamácie vadného (už dodaného) tovaru: 

Orgán dozoru: Slovenská obchodná inšpekcia

Inšpektorát SOI pre Prešovský kraj

Obrancov mieru 6, 080 01 Prešov

 

1. Úvodné ustanovenia.

1.1. Všeobecnými obchodnými podmienkami (ďalej len ako „VOP“) sa upravujú a riadia vzťahy medzi spoločnosťou MERKURY SHOP, s.r.o. Duklianska 11, 080 01 Prešov, IČO: 51 231 735, zapísanou na Okresnom súde Prešov, oddiel Sro, vložka číslo 35815/P, IČ DPH: SK7120001482 (ďalej len "predávajúci") a každou osobou, ktorá je kupujúcim tovaru ponúkaného predávajúcim na internetovej stránke predávajúceho http://www.merkurymarket.sk podľa týchto VOP (ďalej len "kupujúci"), ktoré vznikajú pri kúpe uvedeného tovaru. Týmito VOP sa riadia aj vzťahy medzi osobou, ktorá sa zaregistruje na stránke www.merkurymarket.sk, na ktorú sa primerane vzťahujú ustanovenia týchto VOP, ktoré sa vzťahujú na kupujúceho a predávajúcim.

1.2. Právne vzťahy medzi predávajúcim a kupujúcim sa riadia týmito VOP, Reklamačným poriadkom pre internetový obchod http://www.merkurymarket.sk (ďalej len "Reklamačný poriadok") a ustanoveniami príslušných právnych predpisov najmä zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v platnom znení (ďalej len „Občiansky zákonník“), zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v platnom znení (ďalej len „Obchodný zákonník“), zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov v platnom znení (ďalej len „Zákon o ochrane spotrebiteľa“), zákona č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov v platnom znení (ďalej len „ Zákon o ochrane spotrebiteľa pri zmluvách uzatváraných na diaľku“), zákona č. 22/2004 Z. z. o elektronickom obchode a o zmene a doplnení zákona č. 128/2002 Z. z. o štátnej kontrole vnútorného trhu vo veciach ochrany spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 284/2002 Z. z. v platnom znení (ďalej len „Zákon o elektronickom obchode“). Na kupujúceho, ktorým je osoba, ktorá nie je spotrebiteľom v zmysle § 2 písm. a) Zákona o ochrane spotrebiteľa, sa nevzťahujú ustanovenia bodu 9 „Záručná doba“, bodov 4.6 až 4.10. - „Vrátenie Tovaru - odstúpenie od Kúpnej zmluvy“, bodu 8 - „Reklamačný poriadok” a bodu 10 - „Reklamácia” týchto Všeobecných obchodných podmienok. Zodpovednosť za vady Tovaru sa v tomto prípade riadi ustanoveniami § 422 a nasl. Obchodného zákonníka.

1.3. Tieto obchodné podmienky internetového obchodu http://www.merkurymarket.sk platia pre nákup na internetovej stránke http://www.merkurymarket.sk a tiež pre nákup cez telefón.

1.4. Nákup na základe týchto VOP na internetovom obchode http://www.merkurymarket.sk možno realizovať cez bežný objednávkový systém výhradne v prípade, ak je miestom dodania podľa čl. 6.1. týchto VOP miesto, ktoré leží na území Slovenskej republiky. V prípade, ak miesto dodania tovaru podľa objednávky neleží na území Slovenskej republiky, predávajúci nemôže takúto objednávku akceptovať priamo cez objednávkový systém. V prípade, ak má kupujúci záujem na dodaní tovaru s miestom dodania mimo územia Slovenskej republiky, ale na území Európskej únie, kupujúci osloví predávajúceho na e-mailovej adrese  za účelom dojednania podmienok predaja tovaru (najmä za účelom kalkulácie ceny dopravy, výpočtu konečnej ceny – vzhľadom na predpisy týkajúce sa DPH a pod.). Predávajúci nie je schopný realizovať dodanie tovaru mimo územia Európskej únie a objednávky s miestom dodania tovaru mimo Európskej únie nebude akceptovať.

2. Výklad pojmov.

2.1. Kúpnou zmluvou je zmluva medzi predávajúcim a kupujúcim, ktorej predmetom je kúpa tovaru ponúkaného predávajúcim na internetovej stránke http://www.merkurymarket.sk uzavretá podľa Všeobecných obchodných podmienok (najmä čl. 3.2. VOP) on-line alebo cez telefón.

2.2. Tovarom sú produkty, ktoré môžu byť predmetom kúpnej zmluvy v súlade s VOP a sú umiestnené pre nákup prostredníctvom elektronického obchodu predávajúceho na internetovej stránke http://www.merkurymarket.sk.

2.3. Kúpna cena je cena tovaru dohodnutá v kúpnej zmluve podľa týchto VOP. Ceny sú uvedené vrátane DPH. Ku kúpnej cene sa pripočítavajú poplatky za dopravu alebo poštovné v zmysle týchto VOP.

2.4. Reklamáciou je uplatnenie nároku zo zodpovednosti za vady tovaru.

2.5. MERKURY CENA – Cena označená ako „MERKURY CENA“ je špeciálnym typom aktuálne platnej ceny. Takouto cenou je označený tovar, ktorého cena nie je cenou zľavnenou (tento tovar nie je v zľave), no cena tovaru je tak nízka vo vzťahu k nákupným cenám, že už z nej nie je možné poskytnúť akúkoľvek dodatočnú zľavu. Takto označený tovar je vylúčený z niektorých druhov propagačných a zľavových akcií.

3. Kúpna zmluva. Uzatvorenie kúpnej zmluvy.

3.1. Vyplnenie a odoslanie objednávky prostredníctvom elektronického formulára na internetovej stránke internetového obchodu alebo zloženie objednávky telefonicky v súlade s inštrukciami audio nahrávky a operátora infolinky je návrhom na uzatvorenie kúpnej zmluvy. Kupujúci je povinný zadať všetky údaje vyžadované v objednávke alebo operátorom infolinky (ďalej len ako „povinné údaje“), pričom sa jedná o údaje – meno a priezvisko, dodacia a fakturačná adresa kupujúceho so všetkými v objednávke požadovanými údajmi, e-mailový kontakt, telefonický kontakt, presná identifikácia objednávaného tovaru (v súlade s označením tovaru uvedeným na internetovej stránke – online katalógu), množstvo objednávaného tovaru, požadované miesto dodania, príp. ďalšie údaje v zmysle objednávky.  V prípade, ak v objednávke neboli vyplnené alebo operátorovi infolinky neboli poskytnuté povinné údaje, nepovažuje sa takáto objednávka za záväzný návrh na uzatvorenie kúpnej zmluvy. Predávajúci nie je povinný takúto neúplnú objednávku kupujúceho akceptovať.

3.2. Po úspešnom doručení alebo telefonickom zložení objednávky kupujúceho predávajúci:

a) Odošle kupujúcemu e-mailom automaticky generované oznámenie o obdržaní alebo zložení objednávky označené ako „Informácia o objednávke“, ktoré sumarizuje objednávku a poskytuje základné informácie o realizácii objednávky, vrátane pokynov na úhradu, ak objednávka ešte nebola uhradená. Toto oznámenie sa nepovažuje za Akceptáciu objednávky ani ju svojim obsahom alebo povahou nenahrádza a plní len informačné účely o tom, že objednávka kupujúceho bola doručená alebo zadaná do elektronického systému internetového obchodu predávajúceho.

b) Po pripísaní a spárovaní platby kupujúceho odošle predávajúci kupujúcemu e-mailom automaticky generované oznámenie o obdržaní platby označené ako „Potvrdenie o prijatí platby“, ktoré slúži ako potvrdenie o tom, že sú splnené podmienky na to, aby začal proces realizácie plnenia objednávky v súlade s čl. 5.5. VOP. To, že predávajúci začal realizovať plnenie objednávky nenahrádza Akceptáciu objednávky a pre účely týchto VOP a kúpnej zmluvy je konkludentná Akceptácia objednávky vylúčená. Toto oznámenie sa nepovažuje za Akceptáciu objednávky ani ju svojim obsahom alebo povahou nenahrádza a plní len informačné účely.

c) Po tom čo budú na strane predávajúceho splnené podmienky na splnenie objednávky a v prípade, ak objednávka kupujúceho spĺňa náležitosti uvedené v bode 3.1. VOP odošle predávajúci kupujúcemu e-mailom Akceptáciu objednávky spolu s informáciou, že tovar je pripravený na odovzdanie alebo dopravu kuriérom na príslušnom výdajnom mieste e-shopu predávajúceho. Tento e-mail označený ako „Akceptácia objednávky – Vaša objednávka je pripravená“ sa považuje za akceptáciu návrhu na uzatvorenie kúpnej zmluvy podľa čl. 3.1. VOP a kúpna zmluva sa jeho doručením kupujúcemu považuje za uzavretú (ďalej len „Akceptácia objednávky“). Od tohto momentu medzi kupujúcim a predávajúcim vznikajú vzájomné práva a povinnosti, ktoré sú vymedzené kúpnou zmluvou a týmito obchodnými podmienkami.

3.3. Doručenou objednávkou je kupujúci viazaný a k jej účinnému odvolaniu zo strany kupujúceho dôjde len v prípade, ak toto odvolanie bude doručené predávajúcemu skôr, ako predávajúci uskutoční Akceptáciu objednávky kupujúceho, t. j. skôr ako predávajúci odošle kupujúcemu e-mail s Akceptáciou objednávky.

3.4. Osobitné ustanovenia k objednávaniu tovaru cez telefón:

3.4.1. Objednávať tovar cez telefón je možné výhradne na kontakte 051/2211137 a to v pracovnej dobe Oddelenia e-shopu (v texte aj „infolinka“) uvedenej na internetovej stránke https://www.merkurymarket.sk/kontakt/. Cena hovoru je účtovaná v súlade s tarifou operátora kupujúceho a na jeho náklady.

3.4.2. Kupujúci berie na vedomie, že hovory na infolinke e-shopu sú alebo môžu byť nahrávané. V prípade, ak kupujúci nevyjadrí výslovne súhlas s nahrávaním, operátor infolinky neumožní kupujúcemu objednať tovar cez telefón.

3.4.3. Kupujúci je povinný riadiť sa pri objednávaní cez telefón pokynmi jednak automatickej nahrávky, ktorá sa spustí po dovolaní sa na infolinku e-shopu a tiež inštrukciami operátora infolinky, inak nie je predávajúci povinný prijať telefonickú objednávku.

3.4.4. Na objednávky cez telefón sa primerane vzťahujú všetky ustanovenia týchto VOP, pokiaľ nie je výslovne uvedené inak.

4. Práva a povinnosti zmluvných strán

4.1. Predávajúci je povinný dodať kupujúcemu objednaný tovar v množstve a akosti v dodacej lehote, na určené miesto dodania v súlade s uzavretou kúpnou zmluvou a týmito obchodnými podmienkami, tovar zabaliť alebo vybaviť na prepravu vhodným spôsobom potrebným na jeho uchovanie a ochranu, odovzdať kupujúcemu najneskôr spolu s tovarom všetky doklady potrebné na jeho prevzatie a užívanie, prípadne odovzdať kupujúcemu ďalšie doklady určené právnymi predpismi.

4.2. Zobrazenie farieb tovaru vyobrazeného na internetovej stránke elektronického obchodu sa môže mierne odlišovať od dodávaného tovaru s ohľadom na technologický postup výrobcu pri výrobe, z dôvodu rozličnej kalibrácie/nastavenia zobrazovacích a snímacích zariadení a kvality poskytnutých obrazových záznamov od dodávateľov. Kupujúcemu môže byť dodaný len tovar vo farbe a/alebo farebnom odtieni, dizajne a materiálovom prevedení, v akom daný výrobok výrobca, dodávateľ alebo distribútor aktuálne vyrába a expeduje. Kupujúci berie na vedomie, že najmä tovar z prírodných materiálov, z materiálov pripomínajúcich prírodné materiály, z štrukturovaných materiálov, tovar s abstraktnými alebo nepravidelnými vzormi sa môže mierne odlišovať od dodávaného tovaru vzhľadom na technologický postup výrobcu pri výrobe tovaru alebo pri výrobe materiálu, z ktorého je tovar vyrobený (napr. dyha, PVC, vinyl, dlažba, sklo, atď.), vzhľadom na reálne vlastnosti tovaru z prírodných materiálov alebo vzhľadom na nemožnosť zobrazenia celého vzoru pri abstraktných alebo nepravidelných vzoroch na internetovej stránke.

4.3. Predávajúci si vyhradzuje právo upraviť cenu tovaru uvedenú v katalógu tovarov na internetovej stránke predávajúceho pri objednávkach všetkých tovarov, pokiaľ zistí, že daná cena bola uvedená chybne (napr. z dôvodu chyby v písaní). O tejto skutočnosti je predávajúci povinný informovať kupujúceho, ktorý zaslal alebo telefonicky zložil objednávku v súlade s čl. 3.1. VOP na tovar, ktorého cena bola uvedená chybne pred Akceptáciou objednávky podľa čl. 3.2. VOP. Predávajúci si vyhradzuje právo neuskutočniť Akceptáciu objednávky, stornovať resp. zrušiť objednávku pred uzavretím kúpnej zmluvy v prípade chybne uvedenej ceny, popisu alebo obrázku tovaru v katalógu tovarov uvedenom na internetovej stránke predávajúceho, ako aj v prípade, ak predávajúci z dôvodu vypredania alebo nedostupnosti tovaru alebo z dôvodu, že sa výrazným spôsobom zmenila cena tovaru zo strany výrobcu, dovozcu alebo dodávateľa tovaru alebo z dôvodov vyššej moci alebo v prípade, ak ani pri vynaložení všetkého možného úsilia, ktoré možno od predávajúceho spravodlivo požadovať, nie je schopný dodať tovar kupujúcemu v cene tovaru uvedenej na internetovej stránke predávajúceho alebo dodať tovar zodpovedajúci popisu tovaru uvedeného v katalógu tovarov uvedenom na internetovej stránke predávajúceho alebo dodať tovar v lehote určenej podľa týchto Všeobecných obchodných podmienok; pokiaľ sa predávajúci s kupujúcim nedohodnú inak napr. na inom plnení. O stornovaní, resp. zrušení objednávky bude kupujúci bez zbytočného odkladu informovaný prostredníctvom elektronickej pošty alebo telefonicky. Pokiaľ zároveň s objednávkou tovaru došlo už k zaplateniu kúpnej ceny alebo zálohy, predávajúci je povinný príslušnú sumu vrátiť rovnakým spôsobom, aký použil kupujúci pri svojej platbe, a to do 14 dní od zrušenia alebo stornovania objednávky. Tým nie je dotknuté právo kupujúceho dohodnúť sa s predávajúcim na inom spôsobe platby, ak v súvislosti s tým kupujúcemu nebudú účtované žiadne ďalšie poplatky. Kupujúci je povinný poskytnúť predávajúcemu súčinnosť pri voľbe iného spôsobu platby, najmä o informácii o účte, na ktorý má byť kúpna cena pri jej vrátení poukázaná. Predávajúci je oprávnený dohodnúť sa s kupujúcim na náhradnom plnení.

4.4. Predávajúci je oprávnený odstúpiť od uzavretej kúpnej zmluvy z dôvodu vypredania zásob tovaru alebo nedostupnosti tovaru, alebo ak výrobca, dovozca alebo dodávateľ tovaru dohodnutého v kúpnej zmluve prerušil výrobu tovaru alebo vykonal tak závažné zmeny, ktoré znemožnili realizáciu splnenia povinností predávajúceho vyplývajúcich z kúpnej zmluvy alebo z dôvodov vyššej moci alebo ak ani pri vynaložení všetkého úsilia, ktoré možno od predávajúceho spravodlivo požadovať, nie je schopný dodať tovar kupujúcemu v cene tovaru uvedenej na internetovej stránke predávajúceho alebo dodať tovar zodpovedajúci popisu tovaru uvedeného v katalógu tovarov uvedenom na internetovej stránke predávajúceho alebo dodať tovar v lehote určenej podľa týchto Všeobecných obchodných podmienok. Predávajúci je povinný o tejto skutočnosti bezodkladne informovať kupujúceho a vrátiť kupujúcemu už kupujúcim prípadne zaplatenú kúpnu cenu za tovar v lehote 14 dní od oznámenia o odstúpení od kúpnej zmluvy, a to rovnakým spôsobom, aký použil kupujúci pri svojej platbe. Tým nie je dotknuté právo kupujúceho dohodnúť sa s predávajúcim na inom spôsobe platby, ak v súvislosti s tým kupujúcemu nebudú účtované žiadne ďalšie poplatky. Rovnako tým nie je dotknuté právo predávajúceho odstúpiť od kúpnej zmluvy z dôvodov vyplývajúcich z platných právnych predpisov.

4.5. Kupujúci je povinný prevziať objednaný a dodaný tovar v súlade s uzavretou kúpnou zmluvou a obchodnými podmienkami, potvrdiť v dodacom liste svojím podpisom alebo podpisom ním poverenej osoby prevzatie tovaru, zaplatiť za tovar dohodnutú kúpnu cenu v lehote a za podmienok určených kúpnou zmluvou a obchodnými podmienkami vrátane nákladov na dodanie tovaru. Tovar sa považuje za prevzatý spotrebiteľom okamihom, keď spotrebiteľ alebo ním určená tretia osoba s výnimkou dopravcu predávajúceho prevezme všetky časti objednaného tovaru, alebo ak sa

a) tovary objednané spotrebiteľom v jednej objednávke dodávajú oddelene, okamihom prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný, 

b) dodáva tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, okamihom prevzatia posledného dielu alebo posledného kusu, 

c) tovar dodáva opakovane počas vymedzeného obdobia, okamihom prevzatia prvého dodaného tovaru.

4.6. Vrátenie tovaru – Odstúpenie od zmluvy 

4.6.1. Ak predávajúci včas a riadne poskytol kupujúcemu, ktorý je považovaný za spotrebiteľa, informácie o práve odstúpiť od zmluvy podľa § 3 ods. 1 písm. h) zákona č. 102/2014 Z. z., kupujúci je oprávnený v zmysle § 7 ods. 1 zákona č. 102/2014 Z. z.  aj bez uvedenia dôvodu odstúpiť od zmluvy do 14 dní odo dňa prevzatia tovaru podľa bodu 4.5. Ak predávajúci poskytol kupujúcemu informácie podľa § 3 ods. 1 písm. h) až dodatočne, najneskôr však do 12 mesiacov od začatia plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy podľa prvej vety, lehota na odstúpenie od zmluvy uplynie po 14 dňoch odo dňa, keď predávajúci dodatočne splnil informačnú povinnosť. Ak predávajúci neposkytol kupujúcemu informácie podľa § 3 ods. 1 písm. h) ani v dodatočnej lehote podľa predchádzajúcej vety, lehota na odstúpenie od zmluvy uplynie po 12 mesiacoch a 14 dňoch odo dňa začatia plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy podľa prvej vety. Bez uvedenia dôvodu nie je oprávnený od zmluvy podľa tohto ustanovenia odstúpiť kupujúci, ktorý nie je považovaný za spotrebiteľa.

4.6.2. Kupujúci nemôže odstúpiť od zmluvy v prípadoch podľa § 7 ods. 6 zákona č. 102/2014 Z. z., najmä v prípade podľa písm. c), ak je tovar zhotovený podľa osobitných požiadaviek kupujúceho (napr. v prípade na mieru vyhotovené zárubne, metrážny textil či koberce rezané podľa požiadavky kupujúceho), tovar je zhotovený na mieru alebo tovaru určeného osobitne pre konkrétneho kupujúceho. Takýto tovar je na internetovej stránke www.merkurymarket.sk v názve označený ako „tovar na mieru“ alebo „na mieru“.

4.6.3. Predávajúci označí ako „tovar na mieru“ alebo „na mieru“ iba také tovary, ktoré:

a) nie sú sériovo vyrábané a ich výroba podľa dizajnu navrhnutého na stránke www.merkurymarket.sk je zadaná ich dodávateľovi až po tom, čo ich objedná a zaplatí kupujúci;

b) na ich prípravu pre dodanie kupujúcemu je potrebná invazívna úprava či príprava ako napríklad strihanie, rezanie, zmiešanie viacerých výrobkov a podobne.

4.6.4. Predávajúci dôrazne žiada kupujúceho, aby neobjednával taký tovar označený ako „tovar na mieru“ alebo „na mieru“, o ktorý nemá jednoznačne záujem. V prípade akýchkoľvek pochybností o rozmeroch, type či iných vlastnostiach tovaru označeného ako „na mieru“ alebo „tovar na mieru“ predávajúci výslovne žiada kupujúceho, aby pred zložením objednávky odstránil všetky svoje pochybnosti, napríklad kontaktoval predávajúceho na ním zverejnených kontaktoch so svojimi otázkami. Kupujúci berie žiadosti predávajúceho podľa tohto bodu VOP súhlasom s týmito VOP na vedomie. Kupujúci taktiež berie na vedomie, že tovar označený ako „tovar na mieru“ alebo „na mieru“ predávajúci nie je po výrobe podľa špecifikácií kupujúceho schopný predať bez vzniku škody na jeho strane a preto nebude odstúpenie od zmluvy v rozsahu tovaru označeného ako „tovar na mieru“ alebo „na mieru“ v súlade s bodom 4.6.2. týchto VOP akceptovať.

4.7. Písomné odstúpenie od zmluvy doručuje kupujúci na adresu: MERKURY SHOP, s.r.o., Duklianska 11, 080 01 Prešov, alebo na e-mailovú adresu: . Kupujúci môže použiť formulár na odstúpenie od zmluvy podľa prílohy č. 1 týchto Všeobecných obchodných podmienok, ktorý mu odovzdal predávajúci. Lehota na odstúpenie od zmluvy je zachovaná, ak písomné odstúpenie od zmluvy odovzdá kupujúci najneskôr posledný deň lehoty na poštovú prepravu alebo ak bude najneskôr v posledný deň  lehoty odoslané na e-mailovú adresu: .

4.8. V odstúpení kupujúci uvedie  svoje identifikačné údaje, číslo účtu alebo adresu pre vrátenie kúpnej ceny, číslo objednávky, dátum uskutočnenia nákupu, označenie tovaru, množstvo tovaru. Kupujúci bezodkladne zašle zakúpený tovar na adresu: MERKURY SHOP s.r.o., Duklianska 11, 080 01 Prešov, a to spolu so všetkým príslušenstvom a dokumentáciou, záručným listom a daňovým dokladom o zaplatení kúpnej ceny. Vrátený tovar nesmie byť poškodený, musí byť bez známok opotrebenia, s kompletným príslušenstvom a dokumentáciou inak je predávajúci oprávnený uplatniť si voči kupujúcemu nárok na náhradu škody. Primeraná starostlivosť o tovar musí byť zo strany kupujúceho zachovaná po celý čas držania tovaru. Ak kupujúci odstúpi od zmluvy, znáša iba náklady na vrátenie tovaru. Kupujúci zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku takého zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru.

4.9. Predávajúci je povinný bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy vrátiť kupujúcemu všetky platby, ktoré od neho prijal na základe zmluvy alebo v súvislosti s ňou, vrátane nákladov na dopravu, dodanie a poštovné a iných nákladov a poplatkov; tým nie je dotknuté ustanovenie § 8 ods. 5 zákona č. 102/2014 Z. z. To sa nevzťahuje na dodatočné náklady, ak si kupujúci zvolil iný spôsob doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia, ktorý mu bol ponúknutý predávajúcim. Dodatočnými nákladmi sa rozumie rozdiel medzi nákladmi na doručenie, ktoré si zvolil spotrebiteľ, a nákladmi na najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný predávajúcim. Predávajúci je povinný vrátiť kupujúcemu - spotrebiteľovi platby rovnakým spôsobom, aký použil kupujúci pri svojej platbe. Tým nie je dotknuté právo kupujúceho dohodnúť sa s predávajúcim na inom spôsobe platby, ak v súvislosti s tým kupujúcemu nebudú účtované žiadne ďalšie poplatky.

4.10. Pri odstúpení od zmluvy, predmetom ktorej je predaj tovaru, predávajúci nie je povinný vrátiť spotrebiteľovi platby podľa čl. 4.9. pred tým, ako mu je tovar doručený alebo kým spotrebiteľ nepreukáže zaslanie tovaru späť predávajúcemu.

5. Kúpna cena a platobné podmienky

5.1. Kupujúci je povinný za tovar zaplatiť predávajúcemu riadne a včas cenu uvedenú v Informácii o objednávke podľa čl. 3.2. písm. a) a náklady na doručenie tovaru podľa cenníka predávajúceho platného v čase odoslania objednávky.

5.2. Všetky ceny na internetovej stránke elektronického obchodu predávajúceho http://www.merkurymarket.sk sú uvedené vrátane DPH (pokiaľ uvedený tovar nie je oslobodený od DPH). Ceny nezahrňujú náklady  na dodanie tovaru na inú adresu ako na výdajné miesto e-shopu. Cena na úhradu je pre kupujúceho záväzná od momentu odoslania objednávky a bez jej uhradenia nebude možné odoslať kupujúcemu potvrdenie podľa čl. 3.2. písm. b), ktoré je nevyhnutné, aby sa začal proces realizácie objednávky podľa čl. 5.5. VOP. Uhradenie ceny neznamená Akceptáciu objednávky zo strany predávajúceho.

5.3. Kupujúci je oprávnený vybrať si z nasledovných možností platby za objednaný tovar:

 a) platba kartou cez online bránu

 b) prevodný príkaz (na základe Informácie o objednávke)

c) ONLINE PLATBA – Besteron

d) úhrada z poskytnutého úveru VÚB, a.s.

e) Klikni a vyzdvihni (ak je takáto možnosť pri danom tovare v čase objednávania k dispozícii) – platba Besteron alebo platba kartou.

5.4. Kúpna cena platená bezhotovostnou platbou online sa uhrádza vopred po odoslaní objednávky na základe podkladu pre platbu zaslaného na e-mailovú adresu kupujúceho, najneskôr však do siedmich (7) dní od doručenia objednávky predávajúcemu. V prípade, že v stanovenej lehote nedôjde k pripísaniu peňažných prostriedkov na účet predávajúceho a to aj v prípade, ak dôjde k pripísaniu peňažných prostriedkov na účet predávajúceho neskôr ako v stanovenej lehote, predávajúci nie je povinný Akceptovať objednávku.

5.5. Realizácia objednávky začína až po úplnom zaplatení kúpnej ceny a dopravy. Tovar nebude nikdy vydaný kupujúcemu skôr ako po úplnom zaplatení kúpnej ceny a dopravy.

5.6. Faktúra alebo pokladničný doklad na kúpnu cenu vystavená predávajúcim slúži ako daňový doklad a dodací list. Faktúra alebo pokladničný doklad je priložená v balení spolu s dodaným tovarom alebo je odovzdaná kupujúcemu pri osobnom odbere tovaru alebo je zaslaná kupujúcemu e-mailom. Rovnakým spôsobom môžu byť doručované aj stornovacie alebo opravné daňové doklady.

5.7. Pri dodaní tovaru mimo územia Slovenskej republiky, ale v rámci územia Európskej únie sa môže cena uvedená na www.merkurymarket.sk líšiť od ceny vypočítanej pri individuálnej kalkulácii podľa čl. 1.4. týchto VOP vzhľadom na to, že v krajine dodania sa môže uplatňovať odlišná sadzba DPH.

6. Dodacie podmienky a lehoty:

6.1. Miestom dodania tovaru je miesto uvedené v kúpnej zmluve. V prípade, ak predávajúci dopraví tovar do miesta dodania tovaru, je kupujúci povinný prevziať tovar osobne alebo zabezpečiť prevzatie tovaru ním poverenou osobou a podpísať doklad o prevzatí tovaru.

6.2. Tovar dodá predávajúci kupujúcemu (zrealizuje objednávku) v lehote v súlade s týmito VOP. Predpokladaná lehota dodania tovaru je uvedená na internetovej stránke pri príslušnom tovare a je označená ako „Predpokladaná lehota dodania“. Pri určovaní predpokladanej lehoty dodania vychádza predajca z dodávateľsko-odberateľských vzťahov, aktuálnej dostupnosti u dodávateľov a povahy tovaru. Ak je pri príslušnom tovare uvedené, že tovar je „dostupný“, dodacia lehota pravdepodobne neprekročí predpokladanú lehotu dodania. Za predpokladaný termín dodania tovaru sa v zmysle týchto VOP považuje posledný deň predpokladanej lehoty dodania.

6.3. V prípade, ak si kupujúci zvolil ako Spôsob dopravy Dodanie kuriérom, predpokladaná lehota dodania tovaru sa automaticky predlžuje o 2-5 dní, pričom sa jedná o čas potrebný na logistiku spojenú s kuriérskou prepravou.

6.4. Dodanie tovaru nakúpeného spôsobom Klikni a vyzdvihni.

6.4.1. V prípade, ak je pri tovare uvedená Predpokladaná lehota dodania do 24 hodín alebo do 48 hodín, tieto lehoty sa vzťahujú vždy iba na predaj spôsobom Klikni a vyzdvihni. V prípade nákupu iným spôsobom ako Klikni a vyzdvihni platí termín dodania aj pre tento tovar 5 pracovných dní (z dôvodu vyššej technickej náročnosti na realizáciu objednávky iným spôsobom ako pri Klikni a vyzdvihni).

6.4.2. Predpokladaná lehota dodania 24 hodín alebo 48 hodín bude dodržaná v prípade, ak je daný tovar skladom a nepoškodený na kupujúcim vybranom výdajnom mieste e-shopu.

6.4.3. Predávajúci sa zaväzuje, že tovary, ktoré označí lehotou dodania 24 hodín alebo 48 hodín sú tovary, ktoré sú dlhodobo a stabilne skladom na výdajných miestach e-shopu predávajúceho v počte aspoň jeden kus, okrem tých výdajných miest, pri ktorých je uvedené inak. Predávajúci si vyhradzuje právo na to, že lehotu 24 hodín alebo 48 hodín nedodrží, čo môže byť spôsobené najmä nasledujúcimi okolnosťami: tovar sa vypredal (tovar, ktorý je dlhodobo skladom bol momentálne vypredaný, pracujeme na jeho dodaní na sklad); tovar, ktorý mal byť podľa databázy na sklade, na sklade nebol (prípady systémových chýb, zlyhanie ľudského faktora pri zadávaní do skladových stavov); tovar je na sklade, ale je poškodený (nechceme vydávať kupujúcim objednávky, ak sa tovar počas pobytu v našom sklade poškodil, aj keď je skladom – nechceme dodávať neplnohodnotný tovar); kupujúci objednal väčšie množstvo tovaru, ako štandardne držíme skladom (týka sa najmä, ale nie výhradne nábytku, kedy skladom máme zvyčajne iba 1 kus z daného druhu sedačiek, ak si zákazník objedná už 2 kusy, nevieme jeho objednávke vyhovieť). Medzi synchronizáciou stavu skladu a stránky je krátke omeškanie a teda je možné, že tovar, ktorý stránka považovala za tovar skladom medzitým nakúpil (objednal cez e-shop alebo fyzicky) niekto iný.

6.4.4. V prípade, ak kupujúci vybral do košíka viacero tovarov a pre časť objednávky nie je možné využiť nákup formou Klikni a vyzdvihni, na čo ho upozorní stránka, kupujúci sa môže rozhodnúť, či má alebo nemá záujem o túto časť objednávky. Ak kupujúci má záujem o túto časť objednávky, musí odstrániť z košíka tie tovary, pre ktoré nie je možné využiť nákup formou Klikni a vyzdvihni a následne mu stránka umožní pokračovať v ďalšom kroku nákupu. Túto časť objednávky uhradí a bude dodaná do 24 hodín alebo do 48 hodín o čom bude kupujúci informovaný Akceptáciou objednávky, s výnimkami vyššie uvedenými v tomto článku. Ostatné tovary, pre ktoré nie je možné využiť formu nákupu Klikni a vyzdvihni si kupujúci môže objednať s iným spôsobom nákupu ako Klikni a vyzdvihni v novej objednávke.

6.4.5. Lehota 24 hodín, respektíve 48 hodín plynie od uhradenia kúpnej ceny za tovar, pričom do tejto lehoty sa rátajú iba pracovné dni.

6.4.6. Nákup formou Klikni a vyzdvihni je k dispozícii iba zaregistrovaným užívateľom e-shopu. V prípade nákupu bez registrácie nie je možné uskutočniť nákup formou Klikni a vyzdvihni.

6.5. Konečný termín dodania tovaru sa môže vzhľadom na povahu alebo množstvo tovaru objednaného zákazníkmi v príslušnom období (napr. nárast v období vianočných sviatkov, počas akčných ponúk), dodacie a výrobné termíny a kapacity výrobcu alebo dovozcu v príslušnom období, ako aj iné okolnosti nezávislé od vôle predávajúceho (napr. núdzový stav v krajine, mimoriadna situácia v krajine dodania a pod.) oproti predpokladanému termínu dodania posunúť, pričom konečný termín dodania tovaru nemôže v súlade s § 614 ods. 2 Občianskeho zákonníka nastať neskôr ako na 30. kalendárny deň odo dňa uzavretia kúpnej zmluvy, pokiaľ nie je pri výrobku uvedená dlhšia predpokladaná lehota dodania; v prípade, ak je pri výrobku uvedená dlhšia predpokladaná lehota dodania ako 30 kalendárnych dní, konečný termín dodania nemôže nastať neskôr ako na posledný deň predpokladanej lehoty dodania. Toto ustanovenie sa nedotýka bodu 6.3. VOP. Zmena termínu dodania podľa tohto bodu sa nepovažuje za omeškanie na strane predávajúceho. V prípade nedodržania konečného termínu dodania tovaru podľa § 614 ods. 2 Občianskeho zákonníka, má kupujúci právo odstúpiť od kúpnej zmluvy v súlade s týmto ustanovením.

6.6. Pri tovare zhotovenom podľa osobitných požiadaviek kupujúceho alebo tovare určenom osobitne pre jedného kupujúceho, alebo tovare, ktorý vzhľadom na jeho vlastnosti nemožno vrátiť (tzv. tovar „na mieru“) sa predpokladaný termín dodania tovaru určuje individuálne. Na konečný termín dodania tovaru sa primerane vzťahuje čl. 6.5. týchto VOP.

6.7. V prípade tovaru, ktorý je na internetovej stránke označený ako „tovar na objednávku“ sú predpokladané lehoty dodania len orientačné a dodanie je možné až po doplnení tovaru. Tovar, ktorý je označený ako „iba v kamenných predajniach“, nie je možné nakúpiť cez internetový obchod, ale iba na kamenných predajniach MERKURY MARKET. Tovar, ktorý je označený ako „nedostupný“ nie je možné v tom čase nakúpiť vôbec.

6.8. Ak predávajúci nemôže tovar dodať z dôvodu, že je objednaný tovar vypredaný, alebo ak nemôže zabezpečiť dodanie tovaru ani po uplynutí 30 kalendárnych dní odo dňa uzavretia kúpnej zmluvy v súlade s čl. 6.5., môžu sa predávajúci a kupujúci dohodnúť aj na náhradnom plnení v rovnakej cene podľa výberu kupujúceho.

6.9. Ak nie je určené inak, dňom v rámci lehoty dodania sa rozumie pracovný deň.  Dodacia lehota plynie až od úplného zaplatenia kúpnej ceny a jej pripísania na účet predávajúceho.

6.10. Predávajúci vykoná dopravu tovaru, pri ktorej si kupujúci zvolil ako Spôsob dopravy „Dodanie kuriérom“ prostredníctvom kuriérskej spoločnosti. Kupujúci akceptuje cenu za dopravu tovaru. Spôsob určenia ceny za doručenie tovaru je uvedený na stránke: https://www.merkurymarket.sk/doprava/. Cenu za dopravu, vzhľadom na neobsiahnuteľné množstvo kombinácií tovarov, ktoré môžu byť predmetom jednej zákazníckej objednávky, automaticky vypočíta systém a aktualizuje sa pri vložení tovaru do nákupného košíka.

Pokiaľ kupujúci chce nezáväzne zistiť cenu dopravy tovaru, o ktorý má záujem, je oprávnený vložiť tento tovar do košíka a po tom, čo prejde do pokladne, zvolí ľubovoľný spôsob platby a spôsob dopravy "DODANIE KURIÉROM". Systém vygeneruje cenu, za ktorú je predávajúci schopný objednávku dopraviť na ľubovoľnú adresu. Pred ďalším krokom objednávky (ešte predtým, než kupujúci zadá akékoľvek osobné údaje) je takto kupujúci informovaný o cene dopravy. Pokiaľ kupujúcemu vypočítaná cena dopravy nevyhovuje, môžete proces objednávky jednoducho ukončiť bez akýchkoľvek dôsledkov pre kupujúceho alebo predávajúceho.

6.11. Predávajúci vykoná dopravu tovaru, pri ktorej si kupujúci zvolil ako Spôsob dopravy „Dodanie na území miest:“ prostredníctvom kuriérskej spoločnosti. Možnosť dodania na území miest môže využiť iba ten kupujúci, ktorého miesto dodania tovaru na nachádza na území mesta uvedeného za dvojbodkou v označení spôsobu dopravy „Dodanie na území miest:“. Mimo tieto mestá nemožno objednávku týmto spôsobom dopravy dodať – kupujúci je povinný využiť spôsob „DODANIA KURIÉROM“ alebo „OSOBNÝ ODBER“ na ním zvolenej predajni. Cena dopravy spôsobom dodania na území miest nie je obmedzená hmotnosťou alebo veľkosťou objednávky.

V prípade, ak kupujúci zvolí spôsob dopravy Dodaním na území miest, pričom ním zadané miesto dodania tovaru sa na území uvedených miest nenachádza, predávajúci je oprávnený takúto objednávku neakceptovať a kontaktovať kupujúceho s požiadavkou na doplatenie rozdielu v cene prepravy medzi spôsobom dopravy Dodaním na území miest a Dodaním kuriérom.

6.12. V prípade objednávky tovaru s rôznou dodacou lehotou bude tovar kupujúcemu dodaný naraz v jednej preprave v rámci najdlhšej lehoty dodania. Ak kupujúci požaduje, aby mu bol tovar doručený postupne, je povinný doplniť svoju objednávku o tento údaj, pričom dodacie náklady, vo výške v akej sú uvedené v objednávke, budú účtované jednotlivo pri dodaní každého tovaru.

6.13. Za dodanie tovaru sa považuje dodanie objednaného tovaru na miesto uvedené kupujúcim v objednávke. V prípade dodania tovaru spôsobom „Dodanie kuriérom“ podľa bodu 6.10. týchto VOP alebo „Dodanie na území miest:“ podľa bodu 6.11. týchto VOP, nie je v cene dopravy zahrnutá vynáška tovaru a za dodanie tovaru sa považuje pristavenie dopravného prostriedku s tovarom v mieste, kde je možné dopravným prostriedkom prísť najbližšie k miestu určenému kupujúcim.

6.14. O priebehu vybavovania objednávky bude kupujúci vyrozumený e-mailovými správami.

6.15. Pri prevzatí tovaru sa kupujúcemu odporúča skontrolovať, či originálny obal zásielky nie je porušený a či zásielka nevykazuje zjavné znaky poškodenia. Podpisom protokolu o doručení tovaru kupujúci potvrdzuje, že zásielku preberá neporušenú. Pokiaľ zásielka pri preberaní vykazuje zjavné znaky poškodenia, kupujúci prevzatie zásielky odoprie.

6.16. Kupujúci, ktorého miesto dodania tovaru leží mimo územia Slovenskej republiky, ale v rámci územia Európskej únie akceptuje individuálnu kalkuláciu ceny dopravy ako aj individuálne dohodnutú doba dodania tovaru. Kupujúci bude vždy Predpokladanú lehotu dodania tovaru a náklady na dopravu poznať pred potvrdením objednávky a to aj v prípade dodávania tovaru mimo územia Slovenskej republiky, v rámci územia Európskej únie.

6.17.1. Kupujúci berie na vedomie a akceptuje, že tieto VOP sa vzťahujú na objednávky, v ktorých množstvo tovaru objednané kupujúcim zodpovedá bežnej spotrebe jednej domácnosti. V prípade, ak si kupujúci objedná množstvo tovaru, ktoré presahuje bežnú spotrebu jednej domácnosti, predávajúci si vyhradzuje právo takúto objednávku neakceptovať, prípadne od nej odstúpiť a to v ktorejkoľvek etape jej plnenia. Predávajúci takto bude postupovať najmä z dôvodov vypredania zásob tovaru alebo nedostupnosti tovaru, alebo ak výrobca, dovozca alebo dodávateľ tovaru dohodnutého v kúpnej zmluve prerušil výrobu tovaru alebo vykonal tak závažné zmeny, ktoré znemožnili realizáciu splnenia povinností predávajúceho vyplývajúcich z kúpnej zmluvy alebo z dôvodov vyššej moci (napr. vojna a pod.) alebo ak ani pri vynaložení všetkého úsilia, ktoré možno od predávajúceho spravodlivo požadovať, nie je schopný dodať tovar kupujúcemu v cene tovaru uvedenej na internetovej stránke predávajúceho alebo dodať tovar zodpovedajúci popisu tovaru uvedeného v katalógu tovarov uvedenom na internetovej stránke predávajúceho alebo dodať tovar v lehote určenej podľa týchto Všeobecných obchodných podmienok. Predávajúci je povinný o tejto skutočnosti bezodkladne informovať kupujúceho a vrátiť kupujúcemu už kupujúcim prípadne zaplatenú kúpnu cenu za tovar v lehote 14 dní od oznámenia o odstúpení od kúpnej zmluvy, a to rovnakým spôsobom, aký použil kupujúci pri svojej platbe. Tým nie je dotknuté právo kupujúceho dohodnúť sa s predávajúcim na inom spôsobe platby, ak v súvislosti s tým kupujúcemu nebudú účtované žiadne ďalšie poplatky.

6.17.2. Predávajúci, v prípade, ak sa nerozhodne postupovať podľa bodu 6.17.1. týchto VOP, je oprávnený kupujúceho, ktorý si objedná množstvo tovaru, ktoré presahuje bežnú spotrebu jednej domácnosti kontaktovať a dohodnúť individuálnu lehotu na dodanie časti alebo celku objednávky; v prípade, ak sa zmluvné strany nedohodnú na individuálnej lehote dodania tovaru, predávajúci si vyhradzuje právo akceptovať objednávku iba sčasti, v rozsahu množstva tovaru, ktoré je schopný dodať v súlade s týmito VOP, pričom kupujúci je oprávnený od takto uzavretej zmluvy odstúpiť.

7. Neprevzaté zásielky

7.1. V prípade, ak kupujúci poruší povinnosť prevziať alebo vyložiť dodaný tovar, má predávajúci nárok na uplatnenie náhrady vzniknutej škody vo forme prepravného uhradeného predávajúcim prepravcom a tiež vo forme skladného vo výške 4 € s DPH za každý deň omeškania s prevzatím dodaného tovaru zo strany kupujúceho. Predávajúci zároveň po doručení neprevzatej zásielky upovedomí o tejto skutočnosti prostredníctvom elektronickej pošty kupujúceho so žiadosťou o informáciu o ďalšom postupe, ktorú je kupujúci povinný zaslať v  lehote 5 dní. Pokiaľ kupujúci požiada o opätovné doručenie objednaného tovaru, je povinný uhradiť náklady prvého, ako aj opätovného doručenia tovaru.

8. REKLAMAČNÝ PORIADOK. Zodpovednosť za vady

8.1. Predávajúci zodpovedá za vady, ktoré má predaná vec pri prevzatí kupujúcim alebo ktoré sa vyskytnú po prevzatí tovaru v záručnej dobe (záruka). Faktúra na tovar slúži zároveň ako záručný list, ak nebol vydaný samostatný záručný list.

8.2. Pri použitých veciach predávajúci nezodpovedá za vady vzniknuté ich použitím alebo opotrebením. Pri veciach predávaných za nižšiu cenu nezodpovedá za vadu, pre ktorú bola dojednaná nižšia cena.

8.3. Za vadu nie je možné považovať zmenu vlastnosti veci, ktorá vznikne v priebehu záručnej doby v dôsledku jej opotrebenia, mechanického poškodenia, chemického poškodenia, nesprávneho používania, nedostatočnej alebo nevhodnej údržby, v dôsledku prirodzených zmien materiálu, z ktorého je tovar vyrobený, v dôsledku akéhokoľvek poškodenia kupujúcim či treťou osobou alebo iného nesprávneho zásahu.

8.4. Kupujúci má možnosť skontrolovať dodaný tovar pri jeho prevzatí a reklamovať zjavné vady ihneď. Pri prevzatí tovaru od dopravnej spoločnosti odporúčame tovar skontrolovať a v prípade zistenia zjavnej vady alebo poškodenia je potrebné vyžiadať a spísať zápis o škode s dopravcom. Predávajúci za takéto vady nezodpovedá, ak kupujúci nevyužil možnosť vykonať prehliadku tovaru. Za zjavné vady sú považované vady zistiteľné pri preberaní tovaru a to najmä:

a) rozdiel v množstve,

b) dodanie iného tovaru,

c) mechanické poškodenie,

d) znehodnotenie tovaru (zdeformovaný, poškodený  tovar a balenie, ...),

e) chýbajúce príslušenstvo tovaru.

8.5. Zistené zjavné vady je zákazník povinný okamžite oznámiť predávajúcemu, ktorý  vykoná nápravu formou výmeny tovaru alebo vrátením kúpnej ceny.

8.6. Predávajúci nezodpovedá za vady, ak:

a) kupujúci spôsobil vadu tovaru sám alebo ktoré boli spôsobené neodbornou montážou tovaru,

b) kupujúci pred prevzatím tovaru o vade tovaru vedel, resp. bol na vadu výslovne a jasne upozornený a ak bola pre vadu - poskytnutá zľava z ceny tovaru,

c) vady vznikli v záručnej dobe v dôsledku opotrebenia tovaru spôsobeného bežným používaním, nesprávnym či nadmerným používaním,

d) po prevzatí kupujúcim boli porušené ochranné plomby na tovare,

e) boli vady spôsobené zásahom neoprávnenej osoby do tovaru alebo jeho súčastí,

f) sa tovar reklamuje po uplynutí záručnej doby,  resp. lehoty, v rámci ktorej si má tovar uchovať svoje špecifické vlastnosti,

g) vznikli v dôsledku živelnej katastrofy,

h) boli spôsobené (úmyselným alebo neúmyselným) nesprávnym či nadmerným používaním tovaru, jeho nesprávnym ošetrovaním, nesprávnym servisom, nesprávnym použitím prídavných zariadení iných ako predpisuje výrobca,

i) ide o vady a poškodenia spôsobené použitím iných komponentov než odporúčaných výrobcom alebo dodávateľom, ako aj opravou či modifikáciou tovaru inými osobami než autorizovanými výrobcom, dodávateľom, resp. predávajúcim,

j) vzniknú na tovare po uplynutí doby životnosti.

8.7. Pri tovare predávanom za nižšiu cenu nezodpovedá predávajúci za chybu, pre ktorú bola dojednaná nižšia cena.

9. Záručná doba

9.1. Záručná doba pre Kupujúceho – spotrebiteľa je 24 mesiacov.

9.2. Ak ide o použitú vec, platí záručná doba uvedená na výrobku, jeho obale alebo návode na použitie, najmenej však 12 mesiacov.

9.3. Pri veciach, určených na to, aby sa užívali dlhšiu dobu, môže záručná doba presahovať 24 mesiacov. Aby sa na tovar vzťahovala dlhšia záručná doba, musí byť taká informácia výslovne uvedená na obale tovaru alebo musí výslovne vyplývať z inej dokumentácie priloženej k tovaru.

9.4. Záručná doba začína plynúť od okamihu prevzatia tovaru kupujúcim.

9.5. Práva zo zodpovednosti za vady veci, pre ktoré platí záručná doba, zaniknú, ak sa neuplatnili v záručnej dobe. Práva zo zodpovednosti za vady pri veciach, ktoré sa rýchlo kazia, sa musia uplatniť najneskôr v deň nasledujúci po kúpe, inak práva zaniknú. Ak ide o použitú vec, zaniknú práva zo zodpovednosti za vady, ak neboli uplatnené do 24 mesiacov odo dňa prevzatia použitej veci kupujúcim alebo do doby, na ktorej sa predávajúci a kupujúci dohodnú podľa článku 9 ods. 9.2. týchto obchodných podmienok.

9.6. Doba od uplatnenia práva zo zodpovednosti za vady až do doby, keď kupujúci po skončení opravy bol povinný vec prevziať, sa do záručnej doby nepočíta. Predávajúci je povinný vydať kupujúcemu potvrdenie o tom, kedy právo uplatnil, ako aj o vykonaní opravy a o dobe jej trvania. Ak dôjde k výmene tovaru, začne plynúť záručná doba znova od prevzatia nového tovaru. To isté platí, ak dôjde k výmene súčiastky, na ktorú bola poskytnutá záruka.

10. Reklamácia

10.1. Reklamácia by mala byť kupujúcim pre rýchlosť vybavenia uplatnená u predávajúceho a to buď listom doručeným na adresu sídla predávajúceho alebo elektronickou poštou doručenou na e-mailovú adresu elektronického obchodu predávajúceho  (čo nevylučuje možnosť uplatnenia reklamácie na ktorejkoľvek predajni predávajúceho a na adrese jeho sídla v súlade so zákonom, pričom v takomto prípade môže byť proces vybavenia reklamácie predĺžený o čas potrebný na administratívne preposlanie reklamácie príslušnému zamestnancovi predávajúceho) a to vždy bez zbytočného odkladu. Spolu s oznámením o uplatnení reklamácie je potrebné na adresu sídla, predávajúceho resp. e-mailom doručiť daňový doklad preukazujúci zakúpenie tovaru, prípadne záručný list. Kupujúci je povinný predložiť aj doklady o prípadných predchádzajúcich opravách súvisiacich so zárukou.

Ďalej podľa pokynov predávajúceho kupujúci:

a) alebo odovzdá alebo doručí reklamovaný tovar, dokumentáciu k tovaru a všetky jeho časti (príslušenstvo) predávajúcemu na jeho najbližšej predajni alebo na inom dohodnutom mieste;

b) alebo vyhotoví fotodokumentáciu vady a výrobku a doručí alebo odovzdá ju predávajúcemu na dohodnutej adrese alebo e-mailovej adrese, ak predávajúci nepožiadal o odovzdanie alebo doručenie tovaru podľa písm. a) tohto článku;

c) alebo umožní osobe poverenej predávajúcim odborné posúdenie reklamovanej vady na mieste, kde sa tovar nachádza, ak to požaduje predávajúci.

Kupujúci je povinný neodosielať ani nedoručovať reklamovaný tovar predávajúcemu, kým to predávajúci od kupujúceho výslovne nepožaduje, v súvislosti s predchádzaním vzniku nadbytočných nákladov na dopravu, ak fyzická prítomnosť reklamovaného tovaru nie je potrebná na posúdenie reklamácie.

V prípade, ak kupujúci neuplatní reklamáciu podľa tohto článku 10. VOP, reklamácia sa nepovažuje za riadnu a predávajúci je oprávnený požadovať od kupujúceho doplnenie uplatnenia reklamácie. Do času riadneho doplnenia uplatnenia reklamácie doba na vybavenie reklamácie neplynie.

Kupujúci je povinný predávajúcemu poskytnúť všetku súčinnosť, ktorú je pri vybavovaní reklamácie možno racionálne za účelom posúdenia reklamácie od kupujúceho očakávať.

10.2. Oznámenie o uplatnení reklamácie musí obsahovať popis vady tovaru, spôsob akým sa vada prejavuje a kontaktné údaje kupujúceho (e-mail, telefónne číslo, kontaktnú adresu), za účelom vyrozumenia kupujúceho o spôsobe vybavenia reklamácie. Kupujúcemu, ktorý uplatňuje nároky z vád, odporúča pre rýchlosť predávajúci vyplniť formulár na uplatnenie reklamácie (dostupný na https://www.merkurymarket.sk/vop/), v ktorom presne popíše vadu a spôsob akým sa vada prejavuje. V prípade nesprávne zadaných údajov zo strany kupujúceho predávajúci nenesie zodpovednosť za to, že sa na uvedenú kontaktnú adresu nepodarilo odoslané vyrozumenie doručiť.

10.3. Predávajúci vydá kupujúcemu pri uplatnení reklamácie potvrdenie. Reklamácia bude môcť byť vybavená, ak sa vada vyskytla v záručnej dobe a v stanovenej lehote sa uplatnila u predávajúceho.

10.4. Vybavenie reklamácie  nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa riadneho  uplatnenia reklamácie. Predávajúci je povinný o vybavení reklamácie vydať písomný doklad najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.  Po uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má kupujúci právo od zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu výrobku za nový výrobok.

10.5. Ak kupujúci - spotrebiteľ reklamáciu výrobku uplatnil počas prvých 12 mesiacov od kúpy, môže predávajúci vybaviť reklamáciu zamietnutím len na základe odborného posúdenia. Bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia nemožno od kupujúceho vyžadovať úhradu nákladov na odborné posúdenie, ani iné náklady súvisiace s odborným posúdením. Predávajúci je povinný poskytnúť kupujúcemu kópiu odborného posúdenia odôvodňujúceho zamietnutie reklamácie najneskôr do 14 dní odo dňa vybavenia reklamácie. Tým nie je dotknutá povinnosť predávajúceho podľa bodu 10.4 druhá veta.

10.6. Ak kupujúci - spotrebiteľ reklamáciu výrobku uplatnil po 12 mesiacoch od kúpy a predávajúci ju zamietol, osoba, ktorá reklamáciu vybavila, je povinná v doklade o vybavení reklamácie uviesť, komu môže spotrebiteľ zaslať výrobok na odborné posúdenie. Ak je výrobok zaslaný na odborné posúdenie určenej osobe, náklady odborného posúdenia, ako aj všetky ostatné s tým súvisiace účelne vynaložené náklady znáša predávajúci bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia. Ak kupujúci odborným posúdením preukáže zodpovednosť predávajúceho za vadu, môže reklamáciu uplatniť znova; počas vykonávania odborného posúdenia záručná doba neplynie. Predávajúci je povinný kupujúcemu  uhradiť do 14 dní odo dňa znova uplatnenia reklamácie všetky náklady vynaložené na odborné posúdenie, ako aj všetky s tým súvisiace účelne vynaložené náklady. Takto znova uplatnenú reklamáciu nemožno zamietnuť.

10.7. Vybavenie reklamácie sa vzťahuje len k popisu vady uvedenej kupujúcim pri uplatnení reklamácie.

10.8. Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, má kupujúci právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená. Predávajúci je povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť. Kupujúci môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu veci, alebo ak sa vada týka len súčasti veci, výmenu súčasti,  ak tým predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady. Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadnú vec za bezvadnú, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti.

10.9. Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla riadne užívať ako vec bez vady, má kupujúci právo na výmenu veci alebo má právo od zmluvy odstúpiť.  Tie isté práva prislúchajú kupujúcemu, ak ide síce o odstrániteľné vady, ak však kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád vec riadne užívať.  Ak ide o iné neodstrániteľné vady, má kupujúci právo na primeranú zľavu z ceny veci.

10.10. Ak vec predávaná za nižšiu cenu alebo použitá vec má vadu, za ktorú predávajúci zodpovedá, má kupujúci namiesto práva na výmenu veci právo na primeranú zľavu. Záručná doba sa vzťahuje aj na výrobky predávané vo výpredajoch alebo so zľavou. Pri veciach predávaných so zľavou predávajúci nezodpovedá za vadu, pre ktorú bola zľava dojednaná.

10.11. V prípade potreby uhradenia akýchkoľvek nárokov z titulu uplatnenia vád alebo z dohôd o narovnaní (zľavy, vrátenie kúpnej ceny a pod.) medzi kupujúcim a predávajúcim budú, pokiaľ sa zmluvné strany nedohodnú inak, tieto nároky uhradené platobným príkazom na kupujúcim oznámený bankový účet.

11. Alternatívne riešenie sporov – ARS

11.1. Podľa zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa je potrebné, aby predávajúci informoval spotrebiteľa pred uzavretím zmluvy, resp. pred tým, ako spotrebiteľ odošle objednávku, jasným a zrozumiteľným spôsobom o možnosti obrátiť sa na subjekt alternatívneho riešenia sporov v prípadoch ustanovených zákonom č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení sporov.

11.2. Povinnosť jasne a zrozumiteľne oznámiť spotrebiteľovi informáciu o možnosti a podmienkach riešenia sporu prostredníctvom systému alternatívneho riešenia sporov má aj predávajúci podľa zákona č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho. Zároveň je povinný uviesť na svojom webovom sídle odkaz na platformu alternatívneho riešenia sporov https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage (resp. http://ec.europa.eu/consumers/odr/), prostredníctvom ktorej môže spotrebiteľ podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu. 

11.3. Subjekty – kontakty – medzi týmito subjektmi má spotrebiteľ právo voľby. Aktuálny zoznam subjektov alternatívneho riešenia sporov je dostupný na webovom sídle Ministerstva hospodárstva SR – http://www.mhsr.sk/, konkrétne na https://www.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov-1.

názov subjektu: Slovenská obchodná inšpekcia, Prievozská 32, 827 99  Bratislava 27, IČO 17331927

doručovacia adresa: Slovenská obchodná inšpekcia ústredný inšpektorát, Odbor pre medzinárodné vzťahy a alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov, Prievozská 32, p.p. 29, 82799 Bratislava 27, elektronická adresa: [email protected], [email protected],

názov subjektu (doručovacia adresa): Spoločnosť ochrany spotrebiteľov (S.O.S.) Poprad, Bajkalská 2335/3, 05801 Poprad, IČO: 42088453

elektronická adresa: [email protected].

 

11.4. Pokiaľ spotrebiteľ nie je spokojný s tým, ako mu predávajúci vybavil reklamáciu, alebo sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva, má možnosť obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu. Spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov, ak predávajúci na žiadosť o nápravu odpovedal zamietavo alebo na ňu neodpovedal do 30 dní odo dňa jej odoslania.

12. Ochrana osobných údajov - Informácia o spracúvaní osobných údajov dotknutých osôb podľa §19 a §20 zákona a čl. 13 a 14 nariadenia

12.1. Kupujúci je dotknutou osobou v súlade so zákonom č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len „ZOOÚ“) a Nariadením Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 zo dňa 27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica 95/46/ES (nazývané ďalej aj „nariadenie”) a pojmy kupujúci a dotknutá osoba sú pre účely VOP totožné a zameniteľné. Predávajúci je prevádzkovateľom v súlade so ZOOÚ a nariadením a pojmy Predávajúci a prevádzkovateľ osobných údajov sú pre účely VOP totožné a zameniteľné.

12.2. Predávajúci ako prevádzkovateľ informuje dotknuté osoby v súlade s § 19 a § 20 zákona (Informácia o spracúvaní osobných údajov dotknutých osôb podľa §19 a §20 zákona a čl. 13 a 14 nariadenia), že:

12.2.1. Prevádzkovateľom spracúvajúcim osobné údaje dotknutých osôb je spoločnosť MERKURY SHOP s.r.o., sídlom: Duklianska 11, 080 01 Prešov, IČO: 51 231 735, email: .

12.2.2. Kontaktné údaje zodpovednej osoby pre dohľad nad spracúvaním osobných údajov sú:  alebo Zodpovedná osoba SOÚ, MERKURY SHOP s.r.o., Duklianska 11, 080 01 Prešov.

12.2.3. Osobné údaje sa spracúvajú na základe:

a) súhlasu dotknutej osoby podľa § 13 ods.1 písm. a) ZOOÚ alebo čl. 6 ods. 1 a) nariadenia (ďalej len „spracovanie na základe súhlasu“) alebo

b) nevyhnutnosti ich spracovania na uzatvorenie a plnenie zmluvy, ktorej zmluvnou stranou je dotknutá osoba podľa § 13 ods. 1 písm. b) zákona alebo čl. 6 ods. 1 písm. b) nariadenia (ďalej len "spracovanie na základe zmluvy") alebo

c) oprávneného záujmu predávajúceho podľa § 13 ods. 1 písm. f) ZOOÚ alebo čl. 6 ods. 1 písm. f) nariadenia (ďalej len "spracovanie na základe oprávneného záujmu") alebo

d) nevyhnutnosti na splnenie zákonnej povinnosti prevádzkovateľa podľa § 13 ods. 1 písm. c) ZOOÚ alebo čl. 6 ods. 1 písm. c) nariadenia (ďalej len "spracovanie na základe plnenia zákonnej povinnosti").

12.2.4. Osobné údaje dotknutej osoby budú spracovávané najmä za účelom:

a) realizácie plnení vyplývajúcich z predzmluvných vzťahov a z kúpnej zmluvy uzavretej na diaľku (prostredníctvom internetového obchodu) na základe zmluvy;

b) marketingových aktivít na základe súhlasu kupujúceho alebo oprávneného záujmu predávajúceho;

c) informovania kupujúceho na základe oprávneného záujmu predávajúceho (napr. Zmena týchto VOP).

12.2.5. Osobné údaje sú spracovávané v nevyhnutnom rozsahu a zaznamenávané na nevyhnutné účely, a to :

a) na prevádzkovanie funkčnej webovej stránky a jej obsahu služieb – právny základ spracovania je oprávnený záujem predávajúceho;

b) plnenie právnych povinností vyplývajúcich z právnych predpisov napr. zákon o účtovníctve, zákon o pridanej hodnote – ako právny základ pre spracovanie osobných údajov v tomto prípade slúži plnenie zákonnej povinnosti;

c) príprava, uzavretie a plnenie zmluvy so zákazníkom - dotknutou osobou. Splnenie a realizácia tejto zmluvy, ochrana právnych nárokov z tejto zmluvy, vnútorná evidencia a kontrola riadneho poskytovania zmluvy – právny základ spracovania je zmluva (spracovanie na základe zmluvy);

d) príprava, uzavretie a plnenie zmluvy v prospech tretej osoby. Osobné údaje tretej osoby, v ktorej prospech sa plní sú získané od kupujúceho, ktorý je zodpovedný za ich správnosť. Predávajúci dodáva tovar tretej osobe, v prospech ktorej bola kúpna zmluva uzavretá. Právny základ spracovania osobných údajov tretej osoby je oprávnený záujem predávajúceho na splnení zmluvy v prospech tretej osoby.

e) upozornenie kupujúceho e-mailom - pomoc kupujúcemu s dokončením nákupu prostredníctvom funkcie "opustený košík". Môže ísť len o kupujúceho, ktorý je zaregistrovaný alebo poskytol prevádzkovateľovi svoj e-mail alebo prejavil svoj súhlas na stránke prevádzkovateľa.. Ak kupujúci nedokončil svoj nákup alebo nedokončil platbu je mu možné zaslať na e-mail upozornenie s obsahom košíka a pomôcť mu tak dokončiť nákup. Ako právny základ pre spracovanie osobných údajov v tomto prípade slúži zmluva (spracovanie na základe zmluvy) a oprávnený záujem predávajúceho. Poskytnutie osobných údajov na tento účel nie je zákonnou ani zmluvnou požiadavkou, avšak bez ich spracovania nie je možné riadne dokončiť nákup a uzavrieť zmluvu. Zo zasielania takéhoto emailu sa môže kupujúci kedykoľvek odhlásiť.

f) upozornenie kupujúceho e-mailom - pomoc kupujúcemu s dokončením nákupu prostredníctvom "funkcie reaktivizácia". Môže ísť len o kupujúceho, ktorý je zaregistrovaný alebo poskytol prevádzkovateľovi svoj e-mail alebo prejavil svoj súhlas na stránke prevádzkovateľa. Ak kupujúci nevyvíja v e-shope aktivitu, predávajúci mu môže zaslať na e-mail upozornenie so zámerom pripomenúť mu možnosť nakupovať u predávajúceho (napr. zaslaním zľavového kupónu) - ako právny základ pre spracovanie osobných údajov v tomto prípade slúži zmluva (spracovanie na základe zmluvy) a oprávnený záujem predávajúceho. Zo zasielania takéhoto emailu sa môže kupujúci kedykoľvek odhlásiť.

g) upozornenie kupujúceho emailom - pomoc kupujúcemu s nákupmi - funkcia segmentácia – na základe nákupov kupujúceho sú mu zasielané na e-mail obdobné ponuky na tovar aký kupujúci zvyčajne nakupuje. Môže ísť len o kupujúceho, ktorý je zaregistrovaný alebo poskytol prevádzkovateľovi svoj email alebo prejavil svoj súhlas na stránke prevádzkovateľa. Ako právny základ pre spracovanie osobných údajov v tomto prípade slúži zmluva (spracovanie na základe zmluvy) a oprávnený záujem predávajúceho. Poskytnutie osobných údajov na tento účel nie je zákonnou ani zmluvnou požiadavkou, ich spracovanie napomáha kupujúcemu k výberu tovaru a smeruje k uzatvoreniu zmluvy. Zo zasielania takéhoto emailu sa môže kupujúci kedykoľvek odhlásiť.

h) marketingové aktivity a newsletter - marketingová činnosť predávajúceho vo vzťahu ku kupujúcemu za účelom informovania o tovaroch, novinkách a predaji, vzdelávanie kupujúcich, informácie o zľavách, cielené reklamy, prispôsobené ponuky zobrazené na webe, vylepšenie služieb, vnútorné štatistiky a prehľady a pod. – ako právny základ pre spracovanie osobných údajov v tomto prípade slúži oprávnený záujem predávajúceho ako aj súhlas dotknutej osoby. Poskytnutie osobných údajov na tento účel nie je zákonnou ani zmluvnou požiadavkou, avšak ich spracovanie je na marketingové aktivity nevyhnutné. Ak sa kupujúci prihlási na odber newslettera, po prvom prihlásení dostane od prevádzkovateľa ešte jeden potvrdzujúci email. Z odberu newslettera je možné sa kedykoľvek odhlásiť. Newsletter je spravovaný externým sprostredkovateľom – spoločnosťou Edrone.

i) kontaktné formuláre - ako právny základ pre spracovanie osobných údajov v tomto prípade slúži oprávnený záujem predávajúceho. Spracovanie údajov je nevyhnutné pre vybavenie žiadosti kupujúceho alebo iného podnetu a tým na účely oprávneného záujmu prevádzkovateľa na ich riadnom vybavení. Poskytnutie osobných údajov na tento účel nie je zákonnou ani zmluvnou požiadavkou, avšak bez ich spracovania nie je možné žiadosť či iný podnet kupujúceho riadne vybaviť a v logickom súlade s tým ani ho elektronicky podať na webovej stránke.

12.2.6. Pokiaľ dôjde k uchovaniu identifikačných a kontaktných údajov a údajov o objednávkach na základe oprávneného záujmu predávajúceho (bez súhlasu dotknutej osoby) je to za účelom ochrany právnych nárokov a vnútornej evidencie a kontroly. Oprávnenými záujmami predávajúceho sú tu ochrana právnych nárokov a kontrola riadneho poskytovania služieb vyplývajúcich z uzavretých kúpnych zmlúv ako oprávnené záujmy predávajúceho.

12.2.7.Cookies – webové stránky používajú na poskytovanie služieb, personalizáciu reklám a analýzu návštevnosti súbory cookies. S používaním cookies vyjadruje dotknutá osoba svoj súhlas. Viac informácií nájdete na https://www.merkurymarket.sk/cookies/. Prevádzkovateľ upozorňuje, že neodsúhlasením používania cookies môže dôjsť k nefunkčnosti alebo nesprávnej funkčnosti webovej stránky.

12.2.8. Dotknuté osoby, ktorých osobné údaje sú spracúvané sú: zákazníci a obchodní partneri.

12.2.9. Rozsah spracúvaných osobných údajov je: meno a priezvisko fyzickej osoby, resp. obchodné meno alebo názov právnickej osoby, adresa trvalého pobytu fyzickej osoby, resp. adresa sídla právnickej osoby (fakturačná adresa), adresa doručenia tovaru, e-mailová adresa subjektu, telefónne číslo subjektu, IČO a DIČ a pri registrovaných užívateľoch aj login a heslo, IP adresa, cookies.

12.2.10. Pri používaní webových stránok obchodu sú automaticky sťahované dodatočné informácie (IP adresa zariadenia používateľa alebo externá IP adresa dodávateľa internetu, názov domény, druh prehliadača, čas prístupu, druh operačného systému). Všetky tieto údaje sú označované ako „ďalšie údaje”. Od zákazníkov môžu byť tiež zhromažďované navigačné údaje vrátane informácií o odkazoch, na ktoré sa rozhodnú kliknúť alebo iných činností vykonávaných v tomto obchode.

12.2.11. Prevádzkovateľ môže zhromažďovať IP adresy používateľov obchodu. IP adresa je číslo, pridelené počítaču návštevníka obchodu poskytovateľom internetových služieb. IP adresa poskytuje prístup k internetu. IP adresa je používaná prevádzkovateľom na diagnostiku technických problémov pripojenia na server, vytvárania štatistických analýz užitočných pre správu a zlepšovanie obchodu, a tiež na bezpečnostné účely, prípadne identifikáciu nežiaducich automatických súborov, ktoré spomaľujú prehliadanie obchodu.

12.2.12 Webová stránka poskytuje odkazy na iné stránky, za ktoré Prevádzkovateľ neručí. Zásady spracúvania osobných údajov sú vymedzené v čl. 5 Nariadenia GDPR. Údaje o rozsahu a účelu zberu údajov príslušnou stránkou, ako aj o ďalšom spracovaní a takomto používaní osobných údajov sa nachádzajú v informáciách o ochrane údajov priamo na webovej stránke služby príslušného prevádzkovateľa. Ak Kupujúci sleduje odkaz na ktorúkoľvek z týchto webových stránok, je povinný zobrať na vedomie, že tieto webové stránky majú svoje vlastné pravidlá ochrany osobných údajov a že Prevádzkovateľ nepreberá žiadnu zodpovednosť za tieto pravidlá.

Prevádzkovateľ odporúča dotknutej osobe, aby sa po prechode na iné stránky pomocou linku na tomto e-shope, zoznámila so zásadami ochrany osobných údajov danej stránky pred odoslaním akýchkoľvek osobných údajov na uvedené webové stránky.

12.2.13. Prevádzkovateľ môže poskytnúť osobné údaje oprávneným subjektom ako sú inštitúcie a organizácie, ktorým spracúvanie povoľuje osobitný právny predpis, alebo zmluvným partnerom (najmä sprostredkovateľom), ktorí sa zmluvne zaviazali prijať primerané záruky zachovania ochrany spracúvaných osobných údajov, nasledovne:

Iný oprávnený subjekt

všeobecne záväzný právny predpis v podľa § 13 ods. 1 písm. c) zákona č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov

Na základe oprávneného záujmu – spoločnosti z obchodnej skupiny (sesterské spoločnosti)

 

 

MERKURY MARKET SLOVAKIA, s.r.o., Duklianska 11, 080 01 Prešov, IČO: 36 501 891

Merkury Market spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k., Czajkowskiego 51, 38 400 Krosno, Poľsko, REGON 371007032

Merkury Market spółka z o.o., Czajkowskiego 51, 38 400 Krosno, Poľsko, REGON 180857880

Zmluvný partner (na základe zmluvy)

 

Za rovnakým účelom ako v bode 12.2.3.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zmluvný partner (spracovanie OÚ na základe zákona)

Prepravné spoločnosti doručujúce objednávku

BNP PARIBAS PERSONAL FINANCE SA, pobočka zahraničnej banky, Twin City A, Karadžičova 2, 812 36 Bratislava – predaj na splátky

Všeobecná úverová banka, a.s., (skrátený názov VÚB, a.s.), Mlynské Nivy 1, 829 90 Bratislava 25 – IČO 313 20 155 – 1. predaj na splátky, 2. platenie kartami

INTERMEDIA Tomasz Konopka, ul. Paderewskiego 126c, 35-328 Rzeszów, NIP 687-172-84-17, REGON 180059031 – spoločnosť zabezpečujúca elektronické služby doručovania SMS a MMS s informáciou o stave a procese vybavenia objednávky; zasielanie marketingových informácií dotknutým osobám, ktoré s tým vyslovili preukázateľný súhlas

EDRONE SP Z O O (služba Edrone), ul. Szlak 77/222, 31-153 Kraków, Poľsko, ktorý zabezpečujú optimalizáciu webu a personalizáciu obsahu a ponúk pre dotknuté osoby/kupujúcich

Pay Solutions, a.s., Líščie údolie 119, 841 04 Bratislava, IČO: 47866233 – platenie cez platobné brány Besteron

Účtovné spoločnosti, daňoví poradcovia, audítori

So súhlasom dotknutej osoby, alebo na jeho/jej príkaz môžu byť osobné údaje poskytnuté ďalším príjemcom.

12.2.14. Predávajúci ako prevádzkovateľ a spoločnosť Direct Parcel Distribution SK s.r.o. so sídlom Technická 7, 821 04 Bratislava, IČO: 35 834 498, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Bratislava I, oddiel: Sro, vložka číslo 26367/B (ďalej ako „Prevádzkovateľ 2“) uzavreli dňa 12.04.2021 Dohodu spoločných prevádzkovateľov podľa ust. § 33 ZOOÚ, predmetom ktorej je úprava práv a povinností zmluvných strán (Predávajúci a Prevádzkovateľ 2) vo vzťahu k osobným údajom nimi spracúvanými za účelom plnenia zmluvných povinností vyplývajúcich z uzatvorenej zasielateľskej zmluvy, na základe ktorej Prevádzkovateľ 2 vykonáva pre Predávajúceho prepravné služby (ďalej tiež ako „Dohody spoločných prevádzkovateľov“). Predávajúci v súlade s ust. § 33 ods. 2 ZOOÚ týmto poskytuje dotknutej osobe informácie o Dohode spoločných prevádzkovateľov v nasledovnom rozsahu:

a) Identifikácia zmluvných strán Dohody spoločných prevádzkovateľov: Predávajúci ako prevádzkovateľ 1 a Prevádzkovateľ 2,

b) Predmet zmluvy: Úprava práv a povinností zmluvných strán Dohody spoločných prevádzkovateľov vo vzťahu k osobným údajom nimi spracúvanými za účelom plnenia zmluvných povinností z uzatvorenej zasielateľskej zmluvy medzi Predávajúcim a Prevádzkovateľom 2,

c) Doba platnosti zmluvy: od 01.04.2021 do trvania účinnosti zasielateľskej zmluvy medzi Predávajúcim a Prevádzkovateľom 2,

d) Ustanovenia upravujúce výkon práv dotknutej osoby: Zmluvné strany (Predávajúci a Prevádzkovateľ 2) sa dohodli, že dotknutá osoba, ktorej osobné údaje zmluvné strany spracúvajú, je oprávnená uplatniť svoje práva vyplývajúce z ZOOÚ pri/voči ktorejkoľvek zo zmluvných strán Dohody spoločných prevádzkovateľov rovnocenne. Zmluvné strany Dohody spoločných prevádzkovateľov sú povinné v zmysle tejto dohody spolupracovať s cieľom maximálne vyhovieť požiadavkám dotknutej osoby prípadne odôvodniť, z akého dôvodu nebolo požiadavke dotknutej osoby vyhovené.

e) Povinnosti prevádzkovateľov poskytovať informácie podľa § 19 a 20 ZOOÚ: Tak, ako je uvedené v bode 12 týchto VOP.

f) Kontaktné miesto pre dotknutú osobu: Každá zo zmluvných strán Dohody spoločných prevádzkovateľov, to znamená Predávajúci aj Prevádzkovateľ 2 sú rovnocennými kontaktnými miestami. Údaje o kontaktnom mieste Predávajúceho sú uvedené v bodoch 12.2.1 a 12.2.2 týchto VOP.

12.2.15. Prenos osobných údajov do tretích krajín (mimo EÚ) alebo medzinárodných organizácií sa nevykonáva.

12.2.16. Osobné údaje boli získané priamo od dotknutej osoby (e-mailom, online formulárom, telefonicky alebo osobne). V prípade plnenia zmluvy v prospech tretej osoby sú osobné údaje tretej osoby získané od kupujúceho rovnakými spôsobmi.

12.2.17. Prevádzkovateľ spracúva osobné údaje po dobu nevyhnutnú na splnenie účelu, najviac po dobu 5 rokov od ich získania, ak nie je v týchto VOP alebo v jednotlivých IDO inak.

12.2.18. Prevádzkovateľ spracúva osobné údaje profilovaním, ktoré nie je založené na automatizovanom individuálnom rozhodovaní, najmä za účelom optimalizácie webu, personalizácie obsahu a personalizácie ponúk kupujúcemu. Z profilovania pre dotknutú osobu nevyplývajú žiadne právne účinky ani nijak nebude ovplyvňovať jej situáciu. Profilovanie spočíva vo využívaní najmä informácií o produktoch, ktoré prehliadala dotknutá osoba a tiež o mieste bydliska dotknutej osoby k tomu, aby dotknutej osobe bola pripravená ponuka na mieru, ktorá jej bude zobrazená na webovej stránke alebo (v prípade ak takáto možnosť vyplýva zo súhlasu dotknutej osoby alebo oprávneného záujmu prevádzkovateľa) zaslaná e-mailom. Taktiež sa jedná o spracovanie údajov o zákazníkoch a ich využívanie pre posúdenie určitých informácií o zákazníkoch, najmä na analýzu alebo prognózu osobných preferencií a záujmov.

12.2.19. Dotknutá osoba má právo požadovať od prevádzkovateľa prístup k osobným údajom, ktoré sú o nej spracúvané, právo na opravu osobných údajov, právo na vymazanie, alebo obmedzenie spracúvania osobných údajov, právo namietať voči spracúvaniu osobných údajov, právo na neúčinnosť automatizovaného individuálneho rozhodovania vrátane profilovania, právo na prenosnosť osobných údajov, ako aj právo podať návrh na začatie konania dozornému orgánu. V prípade ak prevádzkovateľ spracúva osobné údaje na základe súhlasu dotknutej osoby, dotknutá osoba má právo kedykoľvek svoj súhlas so spracúvaním osobných údajov odvolať. Odvolanie súhlasu nemá vplyv na zákonnosť spracúvania osobných údajov založeného na súhlase pred jeho odvolaním. Dotknutá osoba môže uplatniť svoje práva zaslaním emailu na adresu: , alebo písomne na adresu prevádzkovateľa.

12.2.20. Všetky osobné údaje poskytnuté Kupujúcim v rámci jeho zákazníckych aktivít na e-shope prevádzkovateľa (okrem iného napríklad: výberu tovaru, objednávky tovaru, reklamácie tovaru či zákazníckej registrácie prostredníctvom e-shopu predávajúceho), v súvislosti s realizáciou zmluvy alebo v súvislosti s výkonom marketingu Prevádzkovateľa sú zhromažďované, spracovávané a uchovávané podľa osobitného dokumentu „Politika súkromia (ochrana osobných údajov)", ktorý je dostupný na https://www.merkurymarket.sk/politika-skromia/.

13. Záverečné ustanovenia

13.1. Tieto všeobecné obchodné podmienky platia v znení uvedenom na internetovej stránke elektronického obchodu predávajúceho v deň odoslania elektronickej objednávky s výnimkou, ak je medzi oboma stranami vyslovene písomne dohodnuté inak.

13.2. Zmluvné strany sa dohodli, že plne uznávajú elektronickú formu komunikácie, najmä prostredníctvom elektronickej pošty ako platnú a záväznú pre obe zmluvné strany. V prípade, ak je kúpna zmluva uzatvorená v písomnej forme, akákoľvek jej zmena musí mať písomnú formu.

13.3. Kúpna zmluva sa spravuje právnym poriadkom Slovenskej republiky.

13.4. Kupujúci odoslaním objednávky potvrdzuje, že sa oboznámil so znením obchodných podmienok, že s nimi súhlasí, a že si je vedomý skutočnosti, že obchodné podmienky sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy uzatvorenej medzi ním a predávajúcim.

13.5. Tieto Všeobecné obchodné podmienky sú platné a účinné odo dňa ich zverejnenia na internetovej stránke predávajúceho a rušia predchádzajúce znenia VOP. Predávajúci si vyhradzuje právo na zmenu uvedených všeobecných obchodných podmienok, pričom povinnosť oznámenia zmeny v týchto obchodných podmienkach je splnená zverejnením ich zmien na internetovej stránke elektronického obchodu predávajúceho.

13.6. Predaj a zásielka tovarov platí výlučne pre územie Slovenskej republiky.

Poučenie spotrebiteľa o odstúpení od zmluvy

Máte právo odstúpiť od tejto zmluvy bez uvedenia dôvodu v lehote 14 dní. Lehota na odstúpenie od zmluvy uplynie po 14 dňoch odo dňa keď Vy alebo Vami určená tretia osoba s výnimkou dopravcu prevezmete tovar s výnimkou prípadov podľa § 7 ods. 6 zákona č. 102/2014 Z. z. .

Pri uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy nás informujte o svojom rozhodnutí odstúpiť od tejto zmluvy jednoznačným vyhlásením. Na tento účel môžete použiť tento vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy. Lehota na odstúpenie od zmluvy je zachovaná, ak odovzdáte písomné oznámenie o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy najneskôr posledný deň lehoty na poštovú prepravu alebo ak písomné oznámenie o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy zašlete najneskôr v posledný deň  lehoty na e-mailovú adresu: [email protected].

Po odstúpení od zmluvy Vám vrátime všetky platby, ktoré ste uhradili v súvislosti s uzavretím zmluvy, najmä kúpnu cenu vrátane nákladov na doručenie tovaru k Vám. To sa nevzťahuje na dodatočné náklady, ak ste si zvolili iný druh doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia, ktorý ponúkame. Platby Vám budú vrátené bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa, keď nám bude doručené Vaše oznámenie o odstúpení od tejto zmluvy. Ich úhrada bude uskutočnená rovnakým spôsobom, aký ste použili pri Vašej platbe, ak ste výslovne nesúhlasili s iným spôsobom platby, a to bez účtovania akýchkoľvek ďalších poplatkov.

Platba za zakúpený tovar Vám bude uhradená až po doručení vráteného tovaru späť na našu adresu alebo po predložení dokladu preukazujúceho zaslanie tovaru späť podľa toho, čo nastane skôr.

 

Tieto VOP nadobúdajú platnosť a účinnosť 23.01.2024