Ako zariadiť domácu kanceláriu

25.02.2022

Žijeme v dobe, kedy dom radikálne zmenil svoj imidž a účel. Nie je to tak dávno, čo to bola oáza pokoja a relaxu spojená s teplom domova, voľným časom a oddychom.

Dnes sa často mení na škôlku, školu, kanceláriu a pracovisko. Naše životy sa neustále menia a okolnosti pandémie výrazne obmedzili naše možnosti a spôsobili, že trávime viac času doma. Home office je pre mnohých z nás každodenným životom.

 

Písacie stoly- Merkury Market

 


V tomto článku:

1. Miesto pre domácu kanceláriu

2. Ako zariadiť domácu kanceláriu? Nábytok, ktorý vám pomôže vytvoriť pohodlné podmienky pre prácu z domu vo vašej domácej kancelárii!

3. Ako si zariadiť priestor na prácu - stôl, ktorý vám pomôže zorganizovať váš home office

4. Dokonalá kancelárska stolička - pracovný komfort na najvyššej úrovni

5. Skrine a regály, ktoré vám pomôžu zariadiť domácu kanceláriu

6. Osvetlenie v domácej kancelárii



 

Spolu so zmenou životného štýlu sa menia aj naše očakávania a potreby súvisiace s usporiadaním domácich izieb. Okrem tých, ktoré už roky organizujeme, sú aj nové, diktované skutočnými potrebami rodiny. Jednou z takýchto miestností je home office.

Často sa nás pýtate, ako nájsť v byte priestor, ktorý vytvorí podmienky na efektívnu prácu? Ako si zariadiť domácu kanceláriu? Aký nábytok a doplnky by ste si mali vybrať, aby ste navrhli ergonomický a štýlový interiér pre svoju domácu kanceláriu?

Potrebuješ pomoc? Pozrite si naše návrhy!

 

Kancelárske stoly- Merkury Market

 

Miesto pre domácu kanceláriu

Prvým a najdôležitejším krokom je výber miestnosti alebo oddelenie svojej domácej pracovne v rámci miestnosti. Samozrejme, v ideálnych podmienkach je najlepším riešením zariadiť si samostatnú miestnosť a prispôsobiť ju potrebám domácnosti. Sme si vedomí toho, že takýto luxus si môže dovoliť len málokto. Drvivá väčšina sa musí uspokojiť s oddelením kancelárskeho priestoru v rámci jednej z miestností. Tu stojí za zváženie, či niektorá miestnosť nemá dokonalé predpoklady na premenu na kancelársky priestor.

Možno niektorá miestnosť ešte nie je úplne zariadená, alebo je to technický a úžitkový interiér, ktorý sa s minimom práce zmení na domácu kanceláriu? Možno v rámci obývačky môžete oddeliť samostatnú zónu pre priestor vašej home office.

Dobré plánovanie tejto zóny je kľúčom k úspechu. Pamätajte, že efektívna práca z domu si vyžaduje veľkú sebadisciplínu, skvelú organizáciu času, vhodné pracovisko a vhodný nábytok ako sú písacie stoly alebo veľké stoly s pohodlnou doskou, kancelárske kreslá, police a kancelárske komody.

 

Pamätajte!

Nie vždy kancelária bude znamenať samostatnú miestnosť v byte; niekedy musíme byť dosť vynaliezaví, aby sme našli kúsok vlastného priestoru!

 

Ako zariadiť domácu kanceláriu? Nábytok, ktorý vám pomôže vytvoriť pohodlné podmienky pre prácu z domu vo vašej domácej kancelárii!

Pri navrhovaní malej kancelárie doma myslite na to, na čo je určená a aký nábytok by v nej mal byť. Okrem ergonomického písacieho stola a pohodlnej stoličky by ste mali myslieť aj na moderný plánovač alebo korkovú nástenku, na ktorú si môžete zapisovať všetky svoje úlohy a pracovný plán. Využiť môžete aj samolepiace farebné kartičky, nástenný kalendár a farebné zvýrazňovače. Uistite sa, že vo vašej domácej kancelárii nechýbajú organizéry a stojany na dokumenty - vďaka nim vám nič neunikne a všetko budete mať po ruke!

 

Pamätajte!

Aby bol pracovný kútik čo najtichší, vyberte najlepšie taký, kde je možné zavrieť dvere, a tak aspoň čiastočne odstrihnúť zhon vo svojej domácnosti.

 

Ako si zariadiť priestor na prácu - stôl, ktorý vám pomôže zorganizovať váš home office

Čo je najdôležitejšie pri vytváraní home office? Samozrejme písací stôl! Dobre zorganizované pracovné miesto znamená nielen starostlivosť o efektivitu úkonov, ale aj a možno predovšetkým starostlivosť o chrbticu a správne držanie tela. Ergonomický kancelársky stôl je absolútnym „must have“ práce z domu!

V prípade písacieho stola pre dospelého je dôležité aby mal šírku aspoň 130 cm a hĺbku cca 85 cm. Čo sa týka výšky nábytku, jeho pracovná plocha by nemala byť nižšia ako 72-75 cm nad zemou. Príliš nízko položená doska stola môže pri práci spôsobovať bolesti chrbta a v dôsledku toho dokonca viesť k osteoporóze.

Pamätajte si, že pracovný stôl je jedným z najdôležitejších kusov nábytku do domácej kancelárie, dobre sa hodí k vašim potrebám a pomôže vám spoľahlivo plniť vaše profesionálne povinnosti.

 

Kancelárske stoly- Merkury Market

 

Dokonalá kancelárska stolička - pracovný komfort na najvyššej úrovni

Pri výbere stoličky voľte jej výškovo nastaviteľný model. V ideálnom prípade by mal byť kus nábytku plne prispôsobený výške a tvaru pracovného stola. Ako sa ukázalo, opierky na stoličky budú najlepší určovateľ!

Nastavte sedadlo tak, aby boli približne vo výške dosky stola. Ďalším spôsobom je skontrolovať držanie tela. Ak máte pri sedení za stolom rovný chrbát, ruky pohodlne opreté o dosku stola a chodidlá na podlahe, dosiahli ste ukážkovú polohu tela.

Pamätajte! Pohodlná stolička je taká, ktorá vám umožňuje nastaviť výšku.

 

Kancelársky nábytok- Merkury Market

 

Skrine a regály, ktoré vám pomôžu zariadiť domácu kanceláriu

Na usporiadanie kancelárie sa oplatí použiť kancelársky nábytok, ktorý uľahčuje triedenie a skladovanie kancelárskych materiálov a dokumentov. V tomto smere sú nenahraditeľné praktické kancelárske regály a priestranné kancelárske komody či skrine.

Premyslite si, aký typ nábytku budete potrebovať a aké by mali mať rozmery. Niekedy stačí jedna malá polica a niekedy budete potrebovať veľký a priestranný regál. Všetko závisí od toho, aké je vaše povolanie.

Všetky regály, skrinky a police by mali byť čo najbližšie k písaciemu stolu. Máte záruku, že to najpotrebnejšie budete mať vždy po ruke a nebudete strácať čas ich hľadaním v iných častiach bytu. Ak máte malú domácu kanceláriu, nábytok by mal byť tiež relatívne malý, inak bude interiér pôsobiť neporiadne a dokonca vytvorí klaustrofobický efekt.

Na druhej strane, v malom byte alebo keď pracujete z domu len na notebooku, nemá zmysel zapĺňať priestor veľkým písacím stolom – radšej si umiestnite malý polohovateľný stôl alebo dokonca toaletný stolík, ktorý dokáže splniť viacero funkcií.

 

Kancelársky nábytok- Merkury Market

 

Osvetlenie v domácej kancelárii

Pri organizovaní malých kancelárií, je dôležité postarať sa o primerané osvetlenie, najmä ak miestnosť nedostáva príliš veľa prirodzeného denného svetla. V takejto situácii bude určite nápomocná aj stolná lampa, ktorá dodá správne množstvo svetla, rozžiari pracovnú dosku a uľahčí vám prácu.

Domáca kancelária usporiadaná v obývačke sa môže stať naozaj dobrým miestom na prácu. Pokiaľ sa budete starať o správny nábytok a doplnky, podarí sa vám zariadiť kanceláriu podobnú tej firemnej.

Keď pracujete len na počítači, odporúča sa prístup denného svetla – priaznivo vplýva na váš relax a pohodu, umožňuje oddych našim očiam, zlepšuje koncentráciu. Stôl by mal byť umiestnený hneď vedľa okna, aby bol pre Vás pracovný priestor dobre osvetlený.

Nezabúdajte, že pracovný priestor treba v prvom rade prispôsobiť tomu, kto ho bude využívať. Ak si doma zariaďujete kancelársky priestor pre seba, môžete sa zamyslieť nad svojimi preferenciami a potrebami, čo vás trápi a čo vás naopak motivuje k práci.

 


 

Inšpirujte sa!

KANCELÁRSKY NÁBYTOK KORA KANCELÁRSKY NÁBYTOK NIKO KANCELÁRSKY NÁBYTOK LOFTER KANCELÁRSKY NÁBYTOK HUD
KANCELÁRSKY NÁBYTOK KORA KANCELÁRSKY NÁBYTOK NIKO KANCELÁRSKY NÁBYTOK LOFTER KANCELÁRSKY NÁBYTOK HUD
Späť